Fitness na trampolinach

fitness-na-trampolinach

Kluczowe jest to, żeby aktywność sportowa przynosiła radość i bawiła. Nie wszyscy preferują jazdę na rowerze, lub jogging. Coraz więcej zwolenników zdobywają zajęcia na wydolność, które to ułatwiają wypracowanie kondycji ruchowej. Pewnym z nich są treningi z użyciem trampolin.
Są to zajęcia, które głównie mają za zadanie spalać tłuszcz. Skoki na trampolinie angażują bardzo wiele grup mięśniowych. Tak samo żywiołowe oraz miej energiczne wskoki są bardziej funkcjonalne niżeli np. bieg. W czasie wyskoków działają wszystkie mięśnie brzucha także te, jakie są odpowiedzialne za trzymanie korpusu w pozycji pionowej. Reguluje się funkcjonowanie systemu oddechowego oraz krążenia, znacznie przyspiesza tętno przez co mięsień serca szybciej przelewa krew. W czasie ćwiczeń miarowy ucisk mięśni nóg rozwija ich ukrwienie. Oczywiste jest to, że usprawnia to metabolizm.
Używając przez godzinę trampoliny fitness można spalić od ośmiuset aż do tysiąca dwustu kalorii. A zatem trenując tak spalamy więcej niżeli w czasie biegania, a przeciążenie stawów kolanowych jest znacznie mniejsze. Skacząc często, na przykład trzy razy na tydzień chudniemy szybko. Ale powinno się zachować ostrożność no i 2 godziny przed skakaniem na trampolinach lepiej nie spożywać posiłków. Trening ten to świetny sposób na odstresowanie!
Najciekawsze jest to, iż owy trening na trampolinie polega wyłącznie na odbijaniu się, a nie skomplikowanych akrobacjach. Jego zadaniem jest usprawnić naszą krzepkość. Jest to tak zwany trening cardio, nie zaś uczenie się wymyślnych akrobacji rodem z namiotu cyrkowego. Nadzwyczaj ważna jest postawa w czasie podskakiwania: brzuch musi być spięty, spięte również pośladki, plecy proste, pracować musi cała powierzchnia stopy. Wysiłek na trampolinie nadzwyczaj szybko staje się przyzwyczajeniem. Podskakiwanie na trampolinach uwalnia w ćwiczących dziecięcą radość, pomaga rozluźnić się i zwalczyć stres.