5 najczęstszych błędów zabieganego menagera

Menagerzy to osoby, które po przejściu odpowiednich szkoleń dla managerów zajmują dość poważne stanowiska w każdej firmie. Bez względu na branżę czy też dziedzinę danej firmy ich zakres obowiązków jest zazwyczaj podobny. Mianowicie sprowadza się do kierowania konkretnym zespołem pracowników, a także nadzorowaniem ich prac czy osiągnięć. Dość często jednak menagerzy popełniają jednak pewne błędy, które prowadzą do katastrofy.

1.      Brak rozwoju pracowników
Jak wiadomo żadna firma nie może funkcjonować dobrze bez odpowiednio wykwalifikowanych i wyszkolonych pracowników. Stąd też podczas szkoleń dla managerów duży nacisk kładzie się na rozwijanie umiejętności i wiedzy pracowników. Chodzi tu o to by zapewnić rozwój każdego pracownika wchodzącego w skład zespołu, którym zarządza dany manager, gdyż wpływa to doskonale na funkcjonowanie firmy.

2.      Brak słowa „przepraszam”
Chociaż wydawać się to może śmieszne to zwyczajne słowo „przepraszam” ma naprawdę duże znaczenie w przypadku relacji menager-pracownik. Wynika to przede wszystkim z tego, że nikt nie lubi być źle oceniany, a już na pewno bezpodstawnie. Stąd też według programu każdego szkolenia dla managerów osoba zrządzająca musi umieć przeprosić.

3.      Słaba komunikacja
Nieodpowiednia komunikacja między pracownikami, a menagerem prowadzi zawsze do pogorszenia jakości pracy, a także efektywności pracowników. Aby uniknąć takich sytuacji każdy menager powinien wziąć udział w specjalnym szkoleniu, które pozwoli poznać mu tajniki tej pracy. Takie szkolenia dla managerów prowadzone są przez wiele firm, a ich program zawiera właśnie wskazówki dotyczące właściwej komunikacji.

4.      Brak kreatywności
Każdy menager powinien być osobą kreatywną, dlatego też po objęciu tego stanowiska nie można cedować takich zadań na samych pracowników. W razie braku motywacji można skorzystać ze szkolenia dla managerów, które pozwala polepszyć swoją pracę.

5.      Nieumiejętne motywowanie
Jednym z błędów jest także nieumiejętne motywowanie pracowników. Nie każdy pracownik jest taki sam, dlatego nie można zapominać, że brak odpowiedniej oceny zrozumienia ze strony menagera prowadzić będzie do niekorzystnych skutków. Dzięki szkoleniom dla menagerów można dowiedzieć się nieco więcej w tym zakresie.